31 Julai 2011

puasa



hello people :(
esok dah puasa kan. kejap jea da puasa. rasa mcam 2 minggu lepas raya.kan3. da lama masa berlalu, tapi manusia tetap tak matang dan tak berubah jadi baik. makin terok dan ego ada lah.
kalau tak da masalah memang aku kena balik maktab esok. tapi disebabkan aku ada masalah.kenalah balik lewat sikit. yess! nih yang syok nih. haha. tapi jangan sampai tak bole puasa suda lah.fika kena kuat. chayok2!! jangan jadi lebik, lepas tu mencapab kat hospital. huh! no way.


oke baby, back to the main story, aku ucapkan selamat berpuasa tok semua umat islam kat bumi allah yang indah ini.
oke. aku nak pesan sikit dekat kawan-kawan aku, start esok jangan lah bohong-bohong lagi k. sia-sia ja posa kalau dok bohong.buat penat tahan lapar. nasihat nih juga tok diri aku sendiri. tapi kalau tipu diri sendiri macam mana?????

lagi satu, kurangkan mulut anda dari bercakap.kalau nak cakap jugak, sila guna khidmat pesanan ringkas aka mesej. haha. yang perempuan tu tak payah lah tergedik gedik melompat lompat macam malam tu kan. malam decorate rumah sukan tu. ada lah sorang budak tu perangai da macam monyet aku tengok. dengan tergedik gedik depan senoir form4. pastu boleh pulak cakap, 'eeee abang muzz comel, abg muzz comel' huh. bak kata zamir 'time to mencegah KEMUNGKARAN! take control of your nafsu. and lets puasa together!' kantoi suda dia suka buat kemungkaran (aku kutok kau selagi belum masuk bulan puasa.haha)



oke.jum niat puasa. jangan lupa niat pulak.dan jangan jadikan alasan tak niat puasa untuk ponteng puasa. alasan kuno suda.
-sucikan hatimu di bulan puasa yang mulia ini-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan